Enehano: na Slovensko prinášame cenné skúsenosti so Salesforce

January 14, 2022
January 14, 2022
|
Lenka Kovaříková
|
3
Minutes

„Zameriavať sa na zákazníka a nenechať sa prevalcovať konkurenciou“ – túto tému riešia všetky firmy po celom svete. Na českom poli pomáha transformovať firemné procesy a digitalizovať jednotlivé oddelenia alebo celé spoločnosti Enehano Solutions. Počas päťročného pôsobenia uľahčili podnikanie veľkým korporáciám, ako napr. ČSOB Stavební spořitelna alebo Equa Bank, ale aj v Zonky, v nemeckom Getinge alebo v Amerike Productboardu.

Po upevnení pozície na českom trhu Enehano prichádza so svojimi skúsenosťami na Slovensko, a preto sme vyspovedali spoluzakladateľa firmy a CSO Michala Pešku. Zaujímalo nás, čo od expanzie na Slovensko majitelia Enehana očakávajú, a čo to prinesie slovenským firmám.

Michal Pešek, Milan Bodlák, Jiří Mach

Slovensko býva pre české firmy zvyčajne prvým cieľom expanzie. V prípade Enehana to boli najprv USA, Škandinávia a ďalšie trhy, Slovensko až teraz. Prečo nebolo prvé? A prečo je práve teraz ten správny čas?

Povedal by som, že aj pre nás je Slovensko prvým cieľom expanzie v zmysle plnohodnotnej pobočky. V USA aj v Škandinávii išlo primárne o obchodné zastúpenie, získanie zákaziek na týchto trhoch, a potom realizáciu projektov v ČR. Takto teraz funguje spolupráca s našimi zákazníkmi z USA aj Škandinávie.

Naopak k Slovensku pristupujeme ako k plnohodnotnej entite. V Bratislave hľadáme vlastné kancelárie a okrem obchodného zastúpenia budujeme aj realizačný tím.

Pomáhajú vám v expanzii na Slovensko skúsenosti získané napr. v Spojených štátoch alebo je to úplne „iná disciplína“?

Je to úplne iné ihrisko, vlastne aj iný šport. Pomôžu nám predovšetkým skúsenosti z ČR. Ak je platný náš predpoklad, že firmy na Slovensku čelia vo vzťahu ku svojim zákazníkom podobným výzvam ako tie české, tak sme reálne jediná firma, ktorá je schopná slovenskému trhu ponúknuť skúsenosti a riešenie ich situácie. Súčasná penetrácia Salesforce priamo na Slovensku sa blíži k nule. Chýbajú ľudia, ktorí by Salesforce implementovali pre slovenské banky, poisťovne, a pod. Najväčšie implementácie Salesforce pre české firmy v tomto odvetví robíme my a na trh prinášame päťročnú skúsenosť, z ktorej slovenské firmy môžu profitovať.

Vyžaduje expanzia na Slovensko v porovnaní s ostatnými trhmi niečo špecifické? Je to vďaka našej blízkosti jednoduchšie alebo skôr zložitejšie?

Každá krajina je špecifická a treba dobre chápať rozdiely. Tým nemyslíme len rôzne daňové, menové a legislatívne povinnosti, ale aj rôzne očakávania klientov alebo zamestnancov. Trúfnem si však povedať, že v prípade porovnania Slovenska a Česka sme si veľmi blízko. Navyše aj v Enehano CZ pracuje veľa kolegov zo Slovenska a tvoríme jeden tím.

Ako sa líši slovenský trh od českého z pohľadu úrovne digitálnej transformácie?

Oba trhy čelia zhruba podobným výzvam a odlišnosti vidím najmä v úrovni digitálnej transformácie. V Česku sa firmy do zmien vrhajú možno trochu odvážnejšie, čo môže byť dané aj rozdielnym potenciálom českého trhu – máme tu viac centrál medzinárodných firiem, ktoré majú zverených viac rozhodovacích právomocí. No napriek tomu v poslednom čase vnímame, že aj na Slovensku rastie počet firiem, v ktorých sa ľudia neboja vystúpiť z komfortnej zóny a ísť do nových vecí, aby si zaistili väčšiu konkurencieschopnosť. Aj tu narazíte na celý rad „digitálnych lídrov“, ktorí majú okrem odvahy aj potrebné kompetencie.

Čo sa týka sektorov, do ktorých púšťame digitalizáciu, je situácia v oboch krajinách veľmi podobná – najďalej je s digitalizáciou finančný sektor, nasledovaný telco spoločnosťami a až za nimi je automotive, energo a utility. Digitálnej transformácii napomohla celosvetová pandémia, ktorá presvedčila o jej nutnosti aj zarytých odporcov.

Aká je na slovenskom trhu konkurencia a s akými ambíciami naň Enehano vstupuje?

Na Slovensku je určite v oblasti Salesforce menšia konkurencia než v Čechách. Ale aj tak je tu celý rad zahraničných konzultačných spoločností. No ich zameranie vnímame primárne ako lacnejšie delivery centrum pre západné trhy.

My chceme ponúknuť a realizovať podobný koncept, s ktorým sme uspeli v Čechách, teda silné biznisové aj technologické know-how v oblastiach, v ktorých naši klienti podnikajú, a tým docielime pozitívnu zákaznícku skúsenosť a naši zákazníci budú úspešnejší vo svojom podnikaní. Našou ambíciou je rovnako ako v ČR pomôcť s digitalizáciou a automatizáciou slovenským firmám.

Plánujete na slovenskom trhu rozvíjať aj ďalšie aktivity, napr. vlastné akcie, výučbu na vysokých školách alebo skupinu WIT (Women in Tech)?

Veríme, že slovenský trh si zaslúži všetko, čo nám funguje na domácej pôde. Preto je odpoveď „áno“. Radi by sme spolupracovali s vysokými školami a rovnako ako v Českej republike zvyšovali povedomie o možnostiach Salesforce už medzi študentmi. Vzdelávaniu trhu by sme sa radi venovali aj v rámci Women in Tech. Tým, že tohtoročné WIT kurzy (administrátorské aj developerské) prebiehali online, tak sme už mali niekoľko prihlásených aj zo Slovenska.

Aký veľký tím bude na slovenskej expanzii pracovať? Koľko ľudí bude priamo na Slovensku?

Pri každej expanzii je veľmi dôležité preniesť a zachovať hodnoty spoločnosti. Medzi tie naše patrí otvorenosť, ľudskosť, rast a radosť z práce, inak postupne vzniknú dve oddelené spoločnosti, a to nie je náš cieľ. Expanzii sa preto venuje intenzívne celý manažment Enehana. Ale samozrejme by sme to nikdy nezvládli bez lokálneho tímu, a preto teraz hľadáme šikovných kolegov na Slovensku, ktorí by s nami chceli budovať slovenskú pobočku. A keďže sme pre covid museli náš plánovaný team building na Havaji k päťročnému výročiu Enehano presunúť na budúci rok, tak sa aj noví kolegovia budú môcť pripojiť nielen k plneniu spoločných vízií stanovených na ďalších päť rokov, ale aj na túto skvelú udalosť.

V čom je prístup Enehano iný oproti veľkým nadnárodným firmám, resp. v čom ste jedineční, čím dokážete prilákať posily do tímu a čo zaujme potenciálnych slovenských klientov?

Enehano vyrástlo za posledných 5 rokov na 70-členný tím Salesforce nadšencov. Stále teda nie sme korporácia s globálnymi procesmi, ale zároveň sme dokázali, že vieme dodávať veľké projekty pre najväčšie firmy v ČR. A táto kombinácia je práve to, čo naši zákazníci oceňujú. Máme veľké množstvo skúseností z transformačných projektov, a zároveň sme schopní zákazníkom ponúknuť flexibilitu a individuálny prístup.

Čo sa páči kolegom vieme z interného prieskumu. Páči sa im možnosť rozvíjať sa, získavať Salesforce certifikácie aj dynamické prostredie, ktoré nie je zviazané procesmi korporátu, a zároveň mať šancu sa ešte osobne poznať. Tímového ducha posilňujeme niekoľkokrát ročne na spoločných akciách (bicykle, voda, vínna pivnica, spoločné pivo, sauna, kultúra, raňajky). Celý rad benefitov dopĺňa plánovaný team building na Havaji a do sídla Salesforce v San Franciscu, a to aj pre tímových nováčikov.

A toto všetko chceme priniesť aj na slovenský trh.

O spoločnosti Enehano Solutions:

Priekopníci digitálnej transformácie, ktorí od roku 2016 zefektívňujú podnikanie firiem v oblasti predaja, zákazníckeho servisu alebo marketingu, a to najmä vďaka implementácii a rozvoju platformy Salesforce. Medzi klientov Enehana patria najväčšie značky v Česku, na čele s veľkými bankami, poisťovňami alebo mobilnými operátormi. Pomáha ale tiež menším a začínajúcim firmám, ktoré majú veľké ambície vyrásť alebo expandovať do zahraničia. Okrem ČR má Enehano skúsenosti s prácou pre klientov v USA, Nemecku, na Slovensku, ale aj vo Švédsku. Viac informácií na www.enehano.sk.

 

Zaujali vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek