Je pre vás digitálna transformácia ťažkým orieškom? Poďte sa učiť od najlepších!

May 2, 2022
April 22, 2022
|
Eduard Gers
|
3
Minutes

Digitálna transformácia je dnes už základom prakticky každého úspešného biznisu. Jej tempo sa za posledné roky tak zrýchlilo, že núti firmy neustále hľadať a vytvárať nové cesty k napredovaniu. Spoločnosti automatizujú svoje procesy kvôli nedostatku pracovníkov, prebiehajúcej pandémii nového koronavírusu aj vlastným zákazníkom, ktorí očakávajú personalizované služby.

Sú firmy na Slovensku a v Česku pripravené na digitálnu budúcnosť a sú pre ich transformáciu dôležitejšie technológie alebo ľudia? Alebo aké trendy aktuálne rezonujú v Európe a môže byť práve automatizácia obchodu, marketingu, back-officu alebo starostlivosti o klientov katalyzátorom spoločenskej zodpovednosti? Odpovede na tieto aj ďalšie otázky sa dozviete priamo od odborníkov už 12. mája na treťom Digital Transformation Summite v Kongresovom centre v Prahe a tiež online.

Keďže tradičný systém predaja cez osobné stretnutia sa čoraz viac mení na hybridný, firmy môžu svoj ušetrený čas venovať väčšej starostlivosti o zákazníkov a kvalite servisu založenom na dátach. O tom, ako pomáha optimalizácia obchodných procesov v SLOVNAFT, a. s. zvyšovať spokojnosť klientov aj vďaka riešeniam od Salesforce, budú 12. mája na Digital transformation summite diskutovať na slovo vzatí insideri – obchodný riaditeľ Slovnaftu Ľuboš Dinka, vedúci jeho zákazníckeho servisu Juraj Knap a Business Development Manager spoločnosti Enehano Eduard Gers. Tu je malá ochutnávka toho, na čo sa môžete tešiť.

Čo viedlo Slovnaft k tomu, aby začal s digitalizáciou zákazníckych procesov?

Dinka: Zvyšujúci sa tlak na efektivitu a potreba otvoriť komunikáciu so zákazníkom aj inak ako tradičnými spôsobmi. Vďaka digitalizácii zákazníckych procesov vieme byť k zákazníkovi bližšie a byť s ním v častejšom kontakte, dokážeme poskytovať služby v požadovanej kvalite a môžeme sa tak sústrediť na aktivity s najvyššou pridanou hodnotou pre spoločnosť. Okrem Salesforce sú to u nás aj Partner Portal, ISA – aplikácia pre veľkoobchodné objednávanie palív či OCC – centrum pre palivové karty.

Aké oblasti sa podarilo vďaka implementácii Salesforce vylepšiť?

Dinka:

Vďaka Salesforce dokážeme účinne pracovať so zákazníkmi naprieč rôznymi produktami či produktovými líniami, ktoré predávame. Práca s dátami a príprava na rokovania je vďaka CRM riešeniu takisto lepšia. Podarilo sa vylepšiť aj množstvo interných procesov, ako napríklad schvaľovanie, reporting alebo manažovanie predajného tímu.

Čo všetko je z Vášho pohľadu potrebné, aby digitálna transformácia v tak veľkej firme ako Slovnaft, prebehla úspešne?

Knap:

Najdôležitejšie je mať človeka/ľudí, ktorí budú odhodlaní urobiť pre tento cieľ maximum. My sme začali digitálnu transformáciu ako skupina MOL, čiže to bolo riadené na úrovni skupiny. Na túto úlohu sa podujal najschopnejší človek v tejto oblasti a práve preto si myslím, že to prebehlo tak úspešne. Na to, aby bola taká zmena prijatá v rámci organizácie, je veľmi dôležité mať človeka, ktorý tomu rozumie, baví ho to a je ochotný kedykoľvek pomôcť a poradiť.

Slovnaft je súčasťou medzinárodnéhokoncernu a je to jedna z najväčších spoločností na Slovensku. Môže Salesforce pomôcť pri digitálnej transformácii aj menším spoločnostiam?

Gers:

Výhoda riešení od Salesforce je v horizontálnej aj vertikálnej škálovateľnosti. Ak začne používať Salesforce začínajúci startup, má výhodu v tom, že od začiatku využíva profesionálny nástroj a pri ďalšom raste bude len rozširovať počty licencií. Veľké spoločnosti zasa môžu začať napríklad s riešením CRM a neskôr prejsť na marketingovú automatizáciu či pokrytie problematiky call centra a podobne.

Zároveň tým, že je to výlučne cloudové riešenie, nie je potrebná príprava žiadnej hardvérovej infraštruktúry, riešenie ako také je k dispozícii takmer okamžite. Pri väčších spoločnostiach sú, samozrejme, potrebné integrácie, aj tu je však vďaka jestvujúcej inštalovanej báze k dispozícii množstvo hotových riešení.

Aké sú teda benefity využívania Salesforce bez ohľadu na veľkosť firmy?

Gers:

Unikátnosť prístupu Salesforce je v pohľade smerom od koncového zákazníka spoločnosti a nie smerom od produktu. Salesforce sa snaží docieliť, aby napríklad zákazník Slovnaftu mal pocit, že ho firma dokonale pozná, a že jej záleží na jeho spokojnosti. Je príjemné, ak má obchodník pri rokovaniach so zákazníkom komplexné informácie o akejkoľvek interakcii s ním. Môže tak cieliť na jeho skutočné potreby. Aj pri marketingu je zákazník oslovovaný len relevantnými ponukami, a to v tom najvhodnejšom čase. Táto koncepcia sa nazýva Customer360, čo zastrešuje celkovú cestu interakcie so zákazníkom – od marketingu a generovania leadov cez predaj samotný až po komplexnú starostlivosť.

Zaujali vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek