Slovenská pobočka má ďalšiu posilu do tímu

August 30, 2022
August 22, 2022
|
Jaroslava Frišová
|
3
Minutes

Dlhé desaťročia sa Česi a Slováci považovali za „bratov“ a niekedy tomu je tak aj dnes.  Ale sú rovnaké kritériá pri výbere technologického partnera, keď prichádzate na slovenský trh s českou firmou a skúsenosťami z českého prostredia? Našu bratislavskú pobočku v polovici roka doplnil Štefan Benčík, Business Consultant, ktorý nám prináša zákaznícky prístup, optimizmus a znalosť trhu. V rozhovore prezradil svoj kľúč k úspešnej expanzii.

Štefan, prezradíš, ako si sa dostal do IT?

Do odboru som sa dostal úplnou náhodou. Po vysokej škole som nastúpil do IBM. Pracoval som na servisnom dispečingu, učil sa, aké má IBM produktové portfólio a komplexné procesy. Nasledovala ponuka od distribučnej spoločnosti na pozíciu obchodníka, ktorú som prijal. V tom čase som získal veľa skúseností s obchodným procesom, servisným procesom, marketingom, rôznymi druhmi komunikácie, ale aj s organizovaním školení.

Pracoval si sa Salesforce už od začiatku?

K Salesforce som sa dostal až neskôr. Prvýkrát som o ňom počul, keď sme riešili s klientom výmenu Salesforce za iný nástroj (dnes už viem, že to bol nezmysel 😊). Začal som ho viac spoznávať vďaka môjmu kamarátovi, ktorý bol (a stále je) z tejto platformy veľmi nadšený. Učil som sa cez Trailhead a ako som získaval nové znalosti, platforme Salesforce som úplne podľahol. Príležitosť uplatniť zručnosti v praxi som dostal vo firme realizujúcej menšie implementačné projekty, do ktorých som sa po niekoľkých týždňoch po nástupe hneď zapojil.

Ako vnímaš Salesforce?

Salesforce je vec, ktorá určuje celú firmu a aj jej zamestnancov. Vidím veľký rozdiel medzi človekom IT „nepobozkaným“ a skúseným „ajťákom.“ Senior má určite nesporné výhody, ale mnohokrát mu chýba ľahkosť fungovania v rámci platformy. Keď vyrastiete na kóde, tak prepnúť mindset smerom k agile a otvoriť sa úplne inej práci je veľmi náročné. Rovnako tak aj ja bojujem s predsudkami. Napriek tomu, že pracujem v IT, nie som IT odborník - „nekódujem” a ani nič podobné, chýba mi hard skill technológií. Som však dobrý teoretik v biznise, viem, ako funguje marketing a rád sa rozprávam s ľuďmi. To je moja pridaná hodnota.

Mohol by si opísať, aký vnímaš slovenský trh?

Z môjho pohľadu je slovenský trh viac uzavretý. Sme veľmi opatrní, viac zvažujeme či ísť do transformácie alebo obdobného prevratného posunu. Ale to sa tiež postupne odbúrava. Čím ďalej viac firiem prechádza do cloudového riešenia. Veľmi veľa sa využíva služieb „SW domov.“ Ale na trhu nie je také množstvo kvalitných technologických partnerov. Firmy starostlivo vyberajú, s kým budú spolupracovať. Celý proces výberu môže trvať aj cez rok, hľadajú sa partneri s pridanou hodnotou, skúsenosťami a dobrými referenciami z miestneho prostredia. Svoju úlohu zohráva aj veľkosť firmy.

Ako si Enehano stojí na slovenskom trhu?

Enehano má nevýhodu nedostatku lokálnych referencií a slabého povedomia o značke. Budeme hľadať správnu cieľovú skupinu a k tomu prispôsobíme aj stratégiu. Musíme začať od nuly s využitím existujúcich kompetencií Enehana. Mojím cieľom je získať aj menšie projekty a tým začať budovať klientelu na Slovensku. Baví ma stretávať so s potenciálnymi klientmi osobne a chcel by som pre nich usporiadať aj menší Digital Transformation Summit. Hlavným naším cieľom je stať sa tu spoľahlivým partnerom, ktorého meno sa bude spájať s kľúčovými slovami  transformácia, digitalizácia, Salesforce a hlavne kvalita.

Máš vlastný recept na získanie nových klientov?

Veľa mi pomáha pozerať sa mimo sociálnej bubliny, v ktorej sa pohybujem. V Salesforce, ale aj v IT a pozeráme na vec rovnako, používame podobnú terminológiu a máme podobné skúsenosti. Ale zákazník je väčšinou mimo tejto bubliny. Mojím cieľom je, preto byť čo najbližšie ku klientovej každodennej realite a byť mu relevantným partnerom v diskusii. Je dôležité sa baviť o zákazníkovi nielen ako o čísle projektu, ale hlavne o firme ako spoločenstve ľudí a komplexnom systéme procesov. V tomto smere je dôležité dobre poznať podstatu Salesforce, pochopiť fungovanie procesov zákazníka a vedieť tieto dve strany efektívne spojiť tak, aby zákazník získal zo zmeny/transformácie, čo najväčšiu pridanú hodnotu. Páči sa mi šíriť na Slovensku povedomie o Salesforce. Cítim, že je tu stále veľký potenciál.

Akú má podľa teba Enehano pridanú hodnotu?

Myslím, že silnou stránkou Enehana sú skúsenosti a prax z rozličných oborov, profesionálny prístup a veľké množstvo odborníkov. V Enehano sa venuje patričný čas a priestor nie len príprave a realizácii obchodu, ale aj rozvoju vzťahov so zákazníkmi. Je to možné hlavne s pomocou širokej škály expertov vhodne vyskladaných do projektových tímov. To je pre mňa neoceniteľný faktor.

To bol dôvod, prečo si sa rozhodol pridať do tímu Enehano?

Áno, ale nebol jediný. V predchádzajúcom zamestnaní som mal úlohu skôr exekutívnu. Chýbalo mi viac práce s platformou Salesforce a nemali sme dobre nastavenú rozvojovú stratégiu. Osobne mi chýbal aj tímový duch. Keď som od Edy Gersa počul, aké to je vo vnútri firmy, vzal som ponuku ako veľkú príležitosť. Verím, že ma táto skúsenosť posunie osobne tak aj profesne zas o čosi ďalej a rovnako tak dúfam, že aj ja pomôžem svojou prítomnosťou Enehanu k úspešnej expanzii.

Povedal by si o sebe, že si tímový hráč?

Ja dúfam, že áno 😊. Snažím sa byť optimistický a pokorný. Z vlastnej skúsenosti viem, aká je niekedy práca v tíme ťažká, že človek by úlohu najradšej urobil sám, ale to samozrejme nejde. Dobrý tím ľudí vie vymyslieť veľa vecí, ale práca v ňom vie človeka niekedy veľmi spomaliť. Takýto typ spolupráce však dokáže posunúť dopredu veľa projektov ako aj každého jednotlivca oného tímu. Na Enehane sa mi páči, že ste zvyknutí pracovať v tímoch a „pestujete optimizmus“.  

Štefan, ďakujeme za rozhovor. Držíme palce pri získavaní nových klientov na Slovensku.

Zaujali vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek