Zaslúžime si používať tie najlepšie technológie, tvrdí Eduard Gers. Enehano prináša na Slovensko päťročné know-how implementácie Salesforce

June 8, 2022
June 7, 2022
|
Lenka Kovaříková
|
3
Minutes

Prednedávnom sme vydali rozhovor s Eduardom Gersom, Business Development Managerom “Od ABC cez IBM až do Enehana. Kto je Eduard Gers, ktorý rozbehne Enehano na Slovensku?”. Dozvedeli sme sa, s akými skúsenosťami do Enehana prichádza, aká je jeho vízia, aj to, aké pracovné výzvy plánuje zdolať.

V druhej časti sa dočítate, aké rozdiely vníma Eduard v miere digitalizácie firiem na Slovensku a v Čechách. V akých konkrétnych odvetviach vidí potenciál pre transformáciu a čo si myslí o konkurencii na slovenskom trhu.

Eduard Gers

Aké vidíš rozdiely miery digitalizácie firiem (transformácie procesov) v Čechách a na Slovensku?

Podľa indexu strategickej transformácie, ktorý vypočítava Globsec Policy Institute, je Slovensko v oblasti inovatívnosti najhoršie z krajín V4. Z pohľadu mojich skúseností z trhu to nie je len tým, že tu máme veľa dcér nadnárodných koncernov a sme len zdrojom relatívne lacnej pracovnej sily, ale je to aj tým, že sme asi príliš opatrní a obávame sa prevziať na seba zodpovednosť prípadného neúspechu pri púšťaní sa do nových vecí. Čo je povzbudzujúce, je fakt, že čoraz častejšie sa stretávam u zákazníkov s ľuďmi, ktorí sa neboja prevziať na seba úlohu Chief Innovation Officera a zdravo sa pustiť do niečoho nového s heslom „Buď to vyjde, alebo sa niečo naučím.“ A neboja si to takto aj obhájiť pred nadriadenými. A to je ten správny prístup. Ak je k tomu k dispozícii aj správny partner, Slovensko môže len napredovať!

Slovenský trh poznáš lepšie ako ktokoľvek iný v Enehane. V akých odvetviach si myslíš, že Salesforce môže pomôcť a prečo?

Jednoznačným kandidátom na získanie najväčších benefitov je finančný sektor, tu máme z Česka aj najväčšie skúsenosti – od veľkých zákazníkov ako je Česká spořitelna, Equa bank, ČSOB pojišťovna či Českomoravská stavební spořitelna až po startupy ako Zonky.  

A čo je dôvodom? Pri tlaku rôznych mladých a dravých fintechov veľké finančné inštitúcie zaostávajú vo flexibilite a inovatívnosti. Mám konkrétnu skúsenosť z jednej veľkej banky, kde vyriešenie podnetu ku spokojnosti zákazníka trvalo dva mesiace – išlo pritom o záležitosti, ktorým sa dalo predísť, ak by mala banka správne nastavené zákaznícke procesy a 360° pohľad na klienta. A za dva mesiace, kedy je klient nespokojný, dokážu sociálne médiá narobiť slušné škody.

Vidíš potenciál aj v inom ako finančnom sektore?

Veľký potenciál vidím aj na trhu mobilných operátorov, kde je boj o zákazníka taktiež denným chlebom.  

So zmenami na trhu s energiami, ktoré prinášajú opatrenia EÚ, prichádza tiež potreba do dnešného dňa relatívne konzervatívnych utilitných spoločností zmeniť svoj pohľad na zákaznícke procesy.

Potom sú tu mladé a inovatívne startupy, ktorým Salesforce ponúka spoločný rast.  

Avšak vzťahy so zákazníkmi rieši každá väčšia či menšia spoločnosť. A Salesforce je tu pre také firmy, ktoré to myslia vážne nielen s podnikaním, ale aj s rastom. Všade tam vieme slušne pomôcť.

Mohol by si čitateľom priblížiť v akých konkrétnych oddeleniach, alebo firemných procesoch, vidíš na slovenskom trhu najväčší potenciál pre digitálnu transformáciu?

Tu je potrebné zdôrazniť, že Salesforce nie je len CRM, ktoré slúži na evidenciu obchodných príležitostí a ako databáza zákazníkov. Je to celá platforma so širokými možnosťami – skladačka, ktorej jednotlivé dieliky sa dajú postupne nasadzovať, následne spájať a vytvárať tak homogénne riešenie, ktorým viem riadiť obchodnú a partnerskú sieť, multikanálový marketingový hub, či interaktívnu komunikáciu so zákazníkom. Pri tom všetkom naviac môže pomáhať umelá inteligencia, ktorú vieme  mnohé veci naučiť.

Máš prehľad o konkurencii na slovenskom trhu? Je Salesforce ako platforma pre digitalizáciu na Slovensku rozšírená v porovnaní s ostatnými riešeniami?

Oproti iným platformám Salesforce zatiaľ príliš rozšírený na Slovensku nie je, a tomu je prispôsobený aj ekosystém dodávateľov. Konkurenciu nám tvoria hlavne firmy, ktoré disponujú lokálnymi vývojármi a pracujú vo väčšine prípadov na zahraničných projektoch. Enehano na Slovensko prináša skutočné CRM riešenia – nielen z pohľadu technickej dodávky systému ako takého, ale najmä z pohľadu konzultačného – chceme našim zákazníkom v prvom rade pomôcť zlepšiť svoje výsledky, zdokonaliť procesy a zvýšiť konkurenčnú výhodu.

Stojíš pri zrode niečoho nového Enehano SK. Máš už teraz predstavu, aký veľký tím chceš vybudovať na Slovensku?

V Česku zaznamenávame veľmi dynamický rast –  každý rok zhruba o 50% – na Slovensku chceme byť rovnako flexibilní. Mám veľmi ambiciózny plán byť po vzore Enehana CZ najväčším Salesforce partnerom na Slovensku a verím, že sa nám bude dariť získavať do tímu rovnakých nadšencov, akých som stretol v pražskej pobočke.

V čom je prístup Enehana iný oproti veľkým nadnárodným firmám? V čom je jedinečný, čím chce Enehno prilákať posily do tímu a čím zaujme potenciálnych klientov na Slovensku?

Hlavne osobným prístupom. V posledných rokoch je zamestnanec vo väčšine nadnárodných firiem len číslom a životnosť manažérov býva niekedy veľmi krátka. Stáva sa tak, že každý rok máte iného manažéra s inými predstavami. Náročnosť na výkon neprimerane stúpa spolu s niekedy absurdnými požiadavkami na administratívne úkony, čo často neprispieva ku kvalite odvedenej práce.

V Enehane si majitelia uvedomujú, že firma sú predovšetkým ľudia, do ktorých je potrebné investovať a s rastom kvality ľudí rastie aj kvalita firmy.  Riadime sa metodológiami, ktoré používajú aj nadnárodné korporácie, avšak s vyššou mierou flexibility, stabilnejším tímom a osobnejším prístupom ku zákazníkovi. Naviac, pohybujúc sa len v oblasti zákazníckych procesov, záleží nám na každom jednom projekte, čo sa odráža aj na veľmi vysokom percente spokojných zákazníkov.

Na záver jedna odľahčená otázka – máš nejaké profesné či životné motto, ktoré ťa vystihuje,alebo ktorým sa riadiš?

V dnešnej super rýchlej dobe sa v rámci zachovania zdravej životnej rovnováhy snažím vždy vynaložiť minimum úsilia na to, aby som zistil, či stojí za to sa niečomu venovať...

Edo, děkujeme za rozhovor.

Zaujali vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek