Slovenské firmy zaostávajú v digitalizácii. Digital Transformation Summit ukázal, jak se nebát nových trendov a jak je využít ve firmách.

May 3, 2022
May 3, 2022
|
Eduard Gers
|
2
Minutes

Digitalizácia je nezvratný trend, bez ktorého sa v budúcnosti nezaobíde žiadny úspešný biznis. Hoci v krajinách Európy je už samozrejmosťou, mnohé slovenské firmy sú, žiaľ, v tejto oblasti stále “v plienkach”. Poukazuje na to spoločnosť Enehano Solutions, ktorá chce podnikom rozšíriť obzory. Digital Transformation Summit, ktorý pravidelne organizuje, priniesol tento rok nové inšpirácie a priblíži trendy v oblasti automatizácie obchodu a financií.

Posledné dáta z Eurostatu ukázali, že len zhruba 15 % podnikov v EÚ s najmenej desiatimi zamestnancami dosiahlo vysokú alebo veľmi vysokú úroveň využívania digitálnych technológií. Väčšina firiem zápasí v tomto hodnotení skôr s nižšou úrovňou, čo je aj prípad Slovenska – to sa v digitálnej vyspelosti, žiaľ, ocitá na chvoste EÚ. Len o kúsok lepšie je na tom susedné Česko. Pritom práve digitálne technológie a ich využívanie môžu zlepšiť fungovanie spoločností, ich služby, produkty, ako aj konkurencieschopnosť. Aj koronakríza ukázala, že digitalizácia je kľúčom k lepšej hospodárskej odolnosti firiem.

O stave digitalizácie na Slovensku, v Česku a v západnej Európe bola reč aj na Digital Transformation Summit (DTS) 2022, ktorý sa konal 12. mája online aj prezenčne v Kongresovom centre v Prahe za účasti (nielen) slovenských a českých odborníkov.

Summit o digitálnej transformácii

Podujatie už pravidelne organizuje spoločnosť Enehano Solutions. DTS má pomôcť firmám s digitálnou transformáciou, naučiť ich niečo o využívaní cloudových technológií a priblížiť im nové trendy v oblasti automatizácie obchodu a financií. Tretí ročník DTS prinesie cenné skúsenosti a inšpirácie od slovenských aj českých lídrov, ktorí majú skúsenosti s digitalizáciou obchodných procesov, predaja či marketingu, no tiež postrehy a novinky priamo od Salesforce, najpoužívanejšieho systému na riadenie vzťahov so zákazníkmi na svete.

„Výzvy digitálnej transformácie, ale aj doba, v ktorej sme sa ocitli v dôsledku pandémie, nútia podniky hľadať nové a efektívne riešenia. Spoločnosti digitalizujú a automatizujú svoje procesy z dôvodu nedostatku pracovníkov, ale aj kvôli zákazníkom, ktorí očakávajú personalizované služby. Teóriu počujete všade, ale zdieľanie praktických skúseností nie je veľmi bežné. Na DTS to meníme, pretože chceme posunúť celý trh a zároveň sa navzájom inšpirovať a učiť sa z chýb,"

hovorí Jiří Mach, generálny riaditeľ českej technologickej spoločnosti Enehano Solutions, ktorá je hlavným organizátorom summitu.

Inšpirácie, konzultácie a nové kontakty

DTS odštartovala prezentácia firmy Salesforce, ktorá je podľa prieskumu spoločnosti Gartner dlhodobým globálnym lídrom v oblasti riešení pre dosahovanie zákazníckej spokojnosti. Regionálny viceprezident pre strednú a východnú Európu Hrvoje Supić zhodnotil stav digitalizácie v Česku a na Slovensku a porovnal ho so západnými trendmi. Predstavil tiež absolútne novinky a pohľad spoločnosti Salesforce na digitálnu transformáciu. Na DTS zazneli príbehy ôsmich úspešných podnikov, ktoré profitujú z digitálnej transformácie. Ich zástupcovia prezradili, čo im zmena priniesla, čo bolo pre nich výzvou – a čo by dnes už urobili možno inak. O svoje skúsenosti sa podelili spoločnosti ako Slovnaft, 365.bank, Česká spořitelna, Carvago, Moneta alebo Bobcat. Prezradili, ako im digitalizácia pomohla nielen v obchode a marketingu, ale napríklad aj v stimulovaní zamestnancov.

Účastníci mohli konzultovať témy s odborníkmi a poradiť sa o veciach, ktoré súvisia s automatizáciou podnikových procesov či marketingu. Tiež sa mohli zapojiť do panelovej diskusie o tom, či sú pre transformáciu firmy dôležitejšie technológie, alebo ľudia.

Zaujali vás naše služby?

Kontaktujte nás
Thanks for your email! We’ll get back to you ASAP.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nejnovější článek