Carvago je popredným online trhoviskom na nákup a predaj ojazdených automobilov v Európe. Spoločnosť predstavila nový model predaja vozidiel, ktorý prekonal tradičné koncepty klasických dílerstiev a autobazárov. Výber a nákup automobilu na Carvago prebieha online, jednoducho a rýchlo, podobne ako užívatelia nakupujú v iných odvetviach e-commerce.
Aj keď z pohľadu klienta vyzerá proces nákupu ako pár klikov, v skutočnosti je to komplexný proces, do ktorého sa zapája široké spektrum zamestnancov v rôznych úlohách. Napr. jazyková a skillsetová vybavenosť zapojených rolí, keď musíte vykúpiť voz zo Švédska, vrátane všetkých daňových a právnych aspektov, skontrolovať ho, prihlásiť, zaistiť importné požiadavky danej krajiny, poistiť a doviesť zákazníkovi umyté a s plnou nádržou až pred dom. Tento proces musí prebiehať v krátkom čase a zároveň musí byť dostatočne flexibilný, aby sa podporila rýchla expanzia Carvago naprieč Európou. Zákazník je tiež v reálnom čase o všetkých krokoch procesu informovaný prostredníctvom niekoľkých kanálov. Bolo tiež potrebné zohľadniť špecifiká procesu v jednotlivých krajinách – všetky lokálne importné, exportné a registračné požiadavky.
Pred nasadením Salesforce používali jednotlivé oddelenia v Carvago rôzne nástroje na spracovanie objednávky, čo viedlo k strate transparentnosti a predovšetkým integrity procesov. Chýbala napríklad jednoduchá možnosť sledovať rôzne fázy objednávky. Viaceré manuálne operácie vytvárali priestor pre operatívne riziká. Klientovi chýbal správne nastavený reporting a rýchla expanzia do zahraničia si vyžadovala komplexné, škálovateľné riešenie a maximálnu automatizáciu interných procesov vrátane integrácie na nadväzujúce systémy.
Carvago sa rozhodlo využiť platformu Salesforce na riadenie svojich kľúčových obchodných procesov. Salesorce Service Cloud slúži ako centrálny systém na správu procesov a Marketing Cloud Account Engagement (Pardot) na komunikáciu s klientmi.
Carvago hľadalo partnera s vynikajúcimi znalosťami Salesforce, ktorý im pomôže nielen s implementáciou softvéru, ale aj s definíciou optimálnych „to-be“ procesov v rámci možností platformy Salesforce. Rýchlosť dodávky a schopnosť partnera zostaviť silný tím na splnenie projektu za požadovaný čas a v požadovanej kvalite boli kľúčové. Dôležitú úlohu zohrávala aj správa a rozvoj systému, ktoré Carvago plánovalo prevziať pod vlastnú správu.
Celý projekt bol rozdelený na jednotlivé obchodné procesy a realizovali sme ho agilným spôsobom. To umožnilo priebežnú revíziu v testovacom prostredí a ladenie s biznisom. V klasikom waterfall modeli by nebolo možné projekt za taký krátky čas a v takej kvalite dodať. Po dokončení projektu bolo Carvago schopné plne prejsť na správu kľúčových procesov v novom systéme na platforme Salesforce. Projekt bol dodaný za veľmi krátky čas – štyri a pol mesiaca – a jeho adopcia bola takmer okamžitá.
Odhadujem 40 % úsporu času. Je však dôležité zdôrazniť, že chybovosť z dôvodu dobre nastavených procesov klesla takmer na nulu. O každej objednávke, ktorá sa skladá zo stoviek krokov a podkrokov máte vždy ucelené informácie, vrátane úplnej histórie komunikácie so zákazníkom. Bez tejto hygieny by nebolo možné stavať e-commerce lovebrand, ktorý si kladie za cieľ disruptovať trh a predávať tisíce vozidiel online mesačne.
Vďaka lepšej škálovateľnosti dnes vybavíme 3x väčší objem objednávok. A najmä sme pripravení na ďalší rast.
Spolupráca bola super. Enehano nám dodalo kvalitných ľudí a projekt bol dodaný včas a v plánovanom rozpočte. Navyše nám pomohli aj s konzultantskou úlohou a best practises.
„Vďaka nasadeniu Salesforce pre riadenie našich kľúčových obchodných procesov máme jednotný systém, ktorý podporuje expanziu nášho biznisu a umožňuje nám ľahko upravovať a pridávať nové procesy. Nepotrebujeme rozsiahly IT tím a vďaka škálovateľnosti platformy Salesforce sú požiadavky na úpravy a nové procesy rýchlo realizované, čo zodpovedá tempu rastu našej spoločnosti."
Equa bank ponúka služby osobného aj firemného bankovníctva pre cca 450 000 klientov v Českej republike. K týmto službám patria bežné a sporiace účty, viacmenové platobné karty, hypotéky, termínované vklady, spotrebiteľské úvery, poistenie a podnikateľské úvery. Aktuálne má v ČR viac ako 50 obchodných miest. Equa bank si v roku 2020 vybrala Enehano Solutions pre úplné nahradenie súčasného CMS za Salesforce Marketing Cloud.
Přečíst Case StudyZonky.cz je česká služba typu peer-to-peer, ktorá poskytuje online pôžičky medzi ľuďmi. Spoločnosť, ktorá mala svoj CRM systém založený na platforme Salesforce, hľadala partnera, ktorý by pomohol riadiť rozvoj kombinácií vlastných skúseností s ďalšími nástrojmi Salesforce.
Přečíst Case StudyKiwi.com je jednou z najrýchlejšie rastúcich technologických spoločností na svete a jej úlohou je revolúcia v cestovnom ruchu. Vďaka unikátnej technológii Virtual Interlining je Kiwi.com schopná získať cestovateľov z akéhokoľvek miesta A do ktoréhokoľvek bodu B na svete za najlepšiu možnú cenu.
Přečíst Case StudyČSOB Poisťovňa je univerzálna poisťovňa, ktorá ponúka ucelené poisťovacie služby životného i neživotného poistenia občanom a živnostníkom, rovnako ako malým a stredným podnikom aj veľkým korporáciám. V roku 2018 sa manažment ČSOB Poisťovne rozhodol významne posilniť výkon svojej predajnej siete a ponúknuť sprostredkovateľom moderný nástroj Salesforce a jeho funkcie.
Přečíst Case Study